flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порушення процедури розроблення та погодження детального плану території є підставою для скасування відповідних рішень: 8 ААС

13 липня 2021, 08:30

Апеляційний суд дійшов висновку, що наявні процедурні порушення при прийнятті рішень виконавчого комітету Львівської міської ради щодо розроблення та погодження детального плану території в межах вулиць М. Вороного, С. Руданського, Ф. Ліста, М. Коперника, пл. А. Міцкевича, пр. Т. Шевченка («пасаж Міколяша») у місті Львові є підставою для скасування відповідних рішень.

 

Короткий виклад обставин справи

У 2018 році позивачі звернулись з позовом щодо визнання протиправними і скасування рішень виконавчого комітету Львівської міської ради:

  • від 23.03.2018 №310 “Про розроблення детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А.   Міцкевича, пр. Т. Шевченка” (далі – рішення № 310);
  • від 06.07.2018 № 720 “Про погодження детального плану території, обмеженої вул. М. Вороного, вул. С. Руданського, вул. Ф. Ліста, вул. М. Коперника, пл. А.   Міцкевича, пр. Т. Шевченка” (далі – рішення № 720).

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 26.01.2021 року в задоволенні позову відмовлено повністю.

Висновки апеляційного суду

Постановою Восьмого ААС від 29.06.2021 скасовано рішення суду першої інстанції та задоволено позовні вимоги з огляду на таке.

По-перше, апеляційний суд дійшов до переконання, що органом, уповноваженим на надання дозволу на розроблення детального плану території міста, є відповідна міська рада, а замовником розроблення детального плану території є виконавчий орган такої ради. Таким чином, оскаржуване рішення № 310 прийняте неуповноваженим органом місцевого самоврядування, що є достатньою підставою для визнання його протиправним та скасування.

По-друге, апеляційний суд встановив, що при прийнятті рішення № 720 було порушено процедуру проведення громадських слухань. Враховуючи кількість письмових пропозицій  та зауважень, які були зареєстровані у встановленому порядку, органом місцевого самоврядування порушено вимоги чинного законодавства, а саме: не утворено погоджувальної комісії із вирішення спірних питань, які виникли під час громадського обговорення детального плану території, не затверджено персонального складу погоджувальної комісії із вирішення спірних питань. Зазначене є підставою для скасування рішення органу місцевого самоврядування, оскільки воно прийняте без урахування пропозицій громадськості.

Крім цього, суд апеляційної інстанції наголосив, що у позивачів є право на звернення до суду з цим позовом, оскільки заявлені вимоги стосуються безпосередньо їх прав як мешканців територіальної громади. А розроблення, погодження чи затвердження детального плану території з порушенням вимог законодавства, будівельних норм та стандартів безпосередньо впливає на право позивачів, як мешканців міста і користувачів земельних ділянок, щодо яких розробляється детальний план території, на безпечне для життя і здоров`я довкілля, гарантоване статтею 50 Конституції України та право на безпечне природне середовище, визначене статтею 9 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”.

Також, на думку колегії суддів Восьмого ААС, оскаржуване рішення № 720 є нормативно-правовим актом, а не актом індивідуальної дії, оскільки ним порушено право невизначеного кола осіб, які мають безпосереднє відношення до земельних ділянок, щодо яких розробляється детальний план території.

Таким чином, апеляційний суд вважає, що оскаржуваними рішеннями суб’єкта владних повноважень порушуються права позивачів у частині легітимних (законних) очікувань щодо здійснення органом місцевого самоврядування своїх прав та обов’язків, а саме - на подальше використання цієї земельної ділянки, яка знаходиться в комунальній власності та використовується громадою протягом тривалого часу для забезпечення своїх потреб. 

 

Детальніше із мотивами прийнятого судового рішення можна ознайомитись у ЄДРСР (справа № 1340/4243/18, постанова Восьмого ААС від 29.06.2021).