flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Кризові комунікації під час карантину в Україні та Нідерландах: відбувся онлайн-тренінг

13 жовтня 2020, 16:01

9 жовтня 2020 року представники Восьмого ААС взяли участь у спільному українсько-нідерландському тренінгу з судових комунікацій, що відбувався у режимі онлайн. Цей захід є продовженням співпраці Восьмого ААС з колегами з Нідерландів у межах проекту MATRA Королівства Нідерландів «Судді - суддям: сервісно-орієнтовані суди Західної України» (Peer 2 Peer for Justice: Service-oriented courts in Western Ukraine).

Першу із двох онлайн-сесій тренінгу з судових комунікацій було присвячено обміну досвідом щодо кризових комунікацій під час карантину, дискусії щодо актуальних проблем та напрацюванню способів ефективного здійснення судових комунікацій.

Зокрема, українські та нідерландські судді, керівники апаратів судів та прес-секретарі обговорили такі питання:

  • як працювали суди в Україні та Нідерландах у перші тижні карантину;
  • у який спосіб вдалося організувати дистанційну роботу суддів та працівників апаратів судів;
  • як здійснювався розгляд судових справ та забезпечувалася публічність судового розгляду;
  • які комунікаційні проблеми, пов’язані з кризою, спричиненою COVID-19, виникли та якими є шляхи їх вирішення.

Керівник апарату Восьмого ААС Сергій Пашковський та прес-секретар суду Уляна Уніят поділились з колегами особливостями роботи апеляційного адміністративного суду під час карантину. Зокрема, керівник апарату суду наголосив, що Восьмий ААС безперервно здійснює правосуддя упродовж всього періоду дії карантину, при цьому забезпечуючи необхідний баланс між гарантуванням прав особи на доступ до правосуддя і судовий захист та відповідними протиепідеміологічними заходами і обмеженнями, що спрямовані на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19. Зокрема, Восьмий ААС адаптував режим та спосіб організації роботи суду таким чином, щоб максимально ефективно здійснювати судочинство і мінімізувати ризики розповсюдження захворювання задля безпеки і здоров’я працівників суду та відвідувачів: було обмежено можливість перебування у приміщенні суду для осіб, які не є учасниками процесу, запроваджено дистанційну роботу для працівників апарату суду, розширено можливості для «безконтактної» комунікації з судом та дистанційного здійснення правосуддя тощо.

У свою чергу, прес-секретар суду проінформувала про особливості здійснення внутрішньої та зовнішньої комунікації судом: оперативне інформування громадськості через офіційний вебсайт суду та соціальну мережу Фейсбук про особливості роботи суду та розгляд судових справ, заохочення громадян до застосування альтернативних способів звернення до суду, регулярне звітування про результати роботи та показники здійснення судочинства, системну співпрацю із представниками громадськості та медіа тощо.

Нідерландський досвід показує, що більшість судів під час карантину відкладали розгляд «нетермінових» справ, працювали за «зачиненими дверима» та перейшли на дистанційну форму роботи. У перші дні карантину іноземні колеги зіткнулися з багатьма проблемами як-от: неготовність антикризової команди до вирішення термінових питань організації роботи суду, брак досвіду щодо проведення судових засідань онлайн та трансляцій судових засідань в мережу інтернет тощо. За словами представників нідерландської системи правосуддя, вийти з кризи, спричиненої COVID-19, допомогли існуючі внутрішні комунікаційні канали у суді, активне використання соціальних мереж, налагоджені взаємовідносини із журналістами, професійність колег, що проявлялася, зокрема, у частині правильного формування меседжів для громадськості та оперативного інформування про роботу суду.