flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Восьмий ААС передав громадянина Китаю на поруки громадських організацій: рішення у резонансній справі

01 листопада 2021, 14:05

Апеляційний адміністративний суд застосував інститут передачі на поруки щодо іноземця-громадянина Китайської Народної Республіки, якого було затримано до вирішення питання про визнання його біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.

Зазначимо, що іноземець – громадянин Китайської Народної Республіки – відомий своєю активною журналістською та правозахисною діяльністю за права уйгурів на території Китайської Народної Республіки. Дві громадські організації – «Рука допомоги+» і «Ліберально-демократична-демократична ліга України» – звернулись до апеляційного суду із клопотаннями про взяття іноземця на поруки, оскільки повернення до країни його громадянської належності  загрожує життю, безпеці та свободі у зв’язку із наявністю загрози стати жертвою переслідувань за ознаками національності (казах за походженням, проживав у Сіньцзян-Уйгурському автономному районі, де переслідують та обмежують права людей, які належать до меншини уйгурів і сповідують іслам) та політичних переконань.

27 жовтня 2021 року колегія суддів Восьмого ААС завершила апеляційний перегляд справи №308/10882/21 та відповідно до статті 289 Кодексу адміністративного судочинства України вирішила:

  • Передати громадянина Китайської Народної Республіки на поруки Громадським організаціям “Ліберально-демократична ліга України” та “Рука допомоги+” до вирішення питання про визнання громадянина Китайської Народної Республіки біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні.
  • Покласти на громадянина Китайської Народної Республіки відповідні обов’язки: 1) прибувати до визначеної службової особи з установленою судом періодичністю; 2) не відлучатися з населеного пункту, в якому іноземець або особа без громадянства тимчасово перебуває, без дозволу визначеної службової особи; 3) невідкладно повідомляти визначену службову особу про зміну свого місця проживання.
  • Роз’яснити громадянину Китайської Народної Республіки, що в разі невиконання вказаних вище обов’язків, чи вчинення ним порушення законодавства України з прикордонних питань або про правовий статус іноземців уповноважений орган (підрозділ) може звернутися до адміністративного суду з позовною заявою про затримання цієї особи з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.
  • Роз’яснити Громадським організаціям “Ліберально-демократична ліга України” та “Рука допомоги+”, що за невиконання громадянином Китайської Народної Республіки покладених судом на нього зобов’язань, вони, як поручителі, несуть визначену законом відповідальність.

На час апеляційного перегляду справи іноземець перебував у пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України. Таким чином, у день проголошення постанови апеляційного адміністративного суду іноземця було звільнено з ПТПІ.

Із постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2021 у справі №308/10882/21 можна ознайомитись у ЄДРСР.

 

Нагадаємо, Восьмий ААС вже не вперше захищає права іноземців, які шукають в Україні притулу у зв’язку із переслідуваннями у країні їхнього громадянства. Зокрема, про одне із рішень у цій категорії справ ми писали у пресрелізі «Дискримінація особи у країні походження є обґрунтованою підставою для надання статусу біженця: висновок Восьмого ААС».